پنجشنبه نهم فروردین ماه

خبر خوب وزیر و ورزش به خانواده جودو: مجوز حضور جودو در مسابقات کسب سهمیه المپیک را از ioc گرفتیم

تعلیق فدراسیون جودو خبر خوبی نبود که در حال پیگیری هستیم. در سفر به سوئیس مجوز را از IOC گرفتیم که در ورزشکاران ایران با پرچم این نهاد در مسابقات کسب سهمیه و مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. حتی در مجمع جودو هم با این مسئله موافقت شد. من این را خودم از IOC خواهش کردم و آنها موافق بودند که ورزشکاران متضرر نشوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، سید حمید جادی وزیر ورزش و جوانان، صبح امروز پانزدهم شهریور ماه در نشست خبری با اصاحب رسانه با بیان مشکلات سال قبل ورزش، اظهار داشت: کم توجهی به ورزش بانوان از دیگر مسائل بود که الان شرایط امیدوارکننده است. در بحث فوتبال مشکل تبلیغات محیطی داشتیم. کوران رقابت تیم ملی فوتبال برای جام جهانی، برخی از چالش‌ها و اختلافات حقوقی بین دستگاه ورزش و رسانه‌ها هم از دیگر مسائل ما بود. تعلیق جودو خبر خوبی نبود، این رشته محرومیت خود را دارد و در حال پیگیری هستیم تا به وضعیت خوبی برسیم. از IOC کمک گرفتیم اگر جودو تعلیق است ورزشکار ما از حقوق خود جا نماند و این مجوز را گرفتیم برای کسب سهمیه با پرچم المپیک رقابت کنند.

وی در ادامه افزود: تعلیق فدراسیون جودو خبر خوبی نبود که در حال پیگیری هستیم. در سفر به سوئیس مجوز را از IOC گرفتیم که در ورزشکاران ایران با پرچم این نهاد در مسابقات کسب سهمیه و مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. حتی در مجمع جودو هم با این مسئله موافقت شد. من این را خودم از IOC خواهش کردم و آنها موافق بودند که ورزشکاران متضرر نشوند.