چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

پایان کار جودو ایران در تورنمنت چندجانبه روسیه/ یک مدال نقره و یک عنوان پنجمی پس از چهارسال تعلیق

تورنمنت چندجانبه روسیه در حالی امروز (یک شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه)به پایان رسید که نوجوانان جودو کشورمان پس از چهار سال دوری از مسابقات برون مرزی، موفق به کسب یک مدال نقره و یک عنوان‌ پنجمی شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، تورنمنت چندجانبه روسیه در حالی از صبح روز شنبه نهم اردیبهشت ماه به میزبانی کشور روسیه آغاز شده بود که در این مسابقات ۳۵۰ جودوکار از کشورهای روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، صربستان و ایران حضور داشتند. 

این مسابقات امروز یک شنبه دهم اردیبهشت ماه در شهر «چیلیا بیسنک» روسیه به پایان رسید و در پایان نمایندگان کشورمان با کسب یک مدال نقره 

توسط امیر محمد حسن نژاد در وزن ۴۶-کیلوگرم و عنوان پنجمی در وزن ۹۰-کیلوگرم توسط ابوالفضل محبی به کار خود پایان دادند.

 

 

نتایج مسابقات در روز دوم به شرح ذیل است:

 

 

در وزن ۶۶-کیلوگرم، امیدپیوندی در نخستین مبارزه به مصاف نماینده روسیه رفت و بازی را به حریف خود واگذار کرد.

 

 

در وزن ۷۳- کیلوگرم، پویا موسی پور نیز به مصاف نماینده روسیه رفت و بازی را به حریف خود واگذار کرد. در این وزن ۵۴ جودوکا حضور داشتند.

 

در وزن ۸۱-کیلوگرم، ایرانلو در نخستین مبارزه به مصاف جودوکا روسیه رفت و ‌موفق به شکست حریف خود شد. ایرانلو دور دوم بازی را به نماینده میزبان واگذار کرد. در این وزن ۳۹ جودوکا حضور داشتند.

 

 

در وزن ۹۰- کیلوگرم، ابوالفضل محبی موفق شد در دور اول نماینده روسیه را شکست دهد. در دور دوم به مصاف نماینده قزاقستان رفت و دومین پیروزی را کسب کرد. در سومین مبارزه محبی به مصاف نماینده روسیه رفت و سومین پیروزی را کسب کرد. در ادامه مسابقات و در مرحله یک چهارم محبی مقابل نماینده روسیه شکست خورد و به جدول شانس مجدد رفت، محبی در جدول شانس مجدد به مصاف جودوکار روسی رفت و با شکست مقابل حریف خود شانس کسب مدال را از دست داد و پنجم شد.

 

در وزن ۹۰+ کیلوگرم، علیرضا نیک سرشت دور اول با حریفی از روسیه مبارزه کرد و بازی را واگذار کرد. در این وزن ۲۵ جودوکا حضور داشتند.

 

اسامی نفرات اعزامی به شرح ذیل است:

 

۴۶-کیلوگرم: امیر محمد حسن نژاد 

 

۵۰-کیلوگرم: مبین نظری 

 

۵۵-کیلوگرم: رضا چهار محالی 

 

۶۰-کیلوگرم: متین عبادی

 

۶۶-کیلوگرم: امید پیوندی

 

۷۳-کیلوگرم: پویا موسی پور 

 

۸۱-کیلوگرم: حافظ ایرانلو 

 

۹۰-کیلوگرم: ابوالفضل محبی

 

۹۰+ کیلوگرم: علیرضا نیک سرشت

 

امیرقاسمی نژاد به عنوان سرمربی، بهزاد وحدانی به عنوان مربی تیم ملی هدایت تیم را برعهده دارند.

 

 

لازم به ذکر است، تیم ملی نوجوانان کشورمان در طول چهار سال تعلیق جودوی ایران هیچ گونه اعزام برون مرزی نداشته اند و ملی پوشان اعزامی به روسیه نیز برای نخستین بار به مسابقات بین المللی اعزام شده اند. 

حضور ملی پوشان کشورمان در این مسابقات در واقع برای آماده سازی آنها جهت اعزام به مسابقات برون مرزی رسمی پس از پایان تعلیق جودو ایران(۲۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۲)است. 

برای همین مسولان فدراسیون جودو با برنامه ریزی هایی که در طول این چهار سال گذشته انجام داده اند، تلاش کردند تا با اعزام جودوکاران به مسابقات برون مرزی و برگزاری مسابقات داخلی جودوی ایران در کوران مسابقات باشد.

 

 

ضمن اینکه با پایان تورنمنت چندجانبه روسیه، نوجوانان کشورمان به مدت یک هفته با جودوکاران روسی اردوی مشترک خواهند داشت. 

 

 

پایان پیام/