شنبه یکم اردیبهشت ماه

بیدل: کریمی و فلاح می‌توانند مثل الماس در جودو بانوان بدرخشند/پدیده‌های زیادی را شناسایی کردیم

سرمربی تیم هیات جودوی خراسان رضوی در لیگ برتر گفت: کریمی و فلاح مثل الماس هستند و ما می‌توانیم روی آنها کار کنیم و در آینده بدرخشند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، مسابقات لیگ برتر جودوی بانوان روز شنبه 15 بهمن سال 1401 با حضور 10 تیم و بیش از 200 شرکت‌کننده در مجموع ورزشی شهید سبزی‌پرور و آکادمی جودوی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد. تیم هیات جودوی خراسان رضوی با سرمربی‌گیری تکتم بیدل عنوان سومی را در این دوره از مسابقات برعهده گرفت. بیدل در حال حاضر سرمربی تیم ملی جودوی بزرگسالان بانوان است.

تکتم بیدل در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که تیم خراسان رضوی در این دوره از مسابقات در سکوی سوم قرار گرفت. نظر شما در مورد شرایط فنی این دوره از مسابقات با حضور 10 تیم چیست، گفت: برای اولین بار مسابقات لیگ برتر بانوان در قالب 10 تیم برگزار شد. در دوره‌های گذشته نهایتا 6 یا 7 تیم در مسابقات حضور پیدا می‌کردند، اما این دوره حضور 10 تیم در لیگ برتر بانوان شرایط فنی مسابقات را نسبت به دوره‌های گذشته متفاوت کرده بود. رقابت‌ها بین تیم‌های حاضر در مسابقات بسیار نزدیک بود. در نهایت ما توانستیم در پایان مسابقات لیگ در سکوی سوم قرار بگیریم. استان‌هایی مثل فارس، البرز، کرمان که تا به حال در لیگ حضور پیدا نکرده بودند، این دوره خیلی خوب و با بار فنی بسیار بالایی حضور پیدا کردند. ما در این دوره از مسابقات نفرات گمنام زیادی را دیدیم که در حد ملی‌پوشان ما ظاهر شدند و این برای ما بسیار امیدوار کننده بود و پدیده ها را شناسایی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در ترکیب تیم خراسان رضوی از ملی‌پوشان استفاده کرده بودید یا خیر، اظهار داشت: در ترکیب تیم ما هیچ ملی‌پوشی حضور نداشت. از عملکرد بازیکنانمان راضی هستم. ما یک بازیکن مثل ریحانه کریمی را داشتیم که در مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان موفق به کسب مدال طلای مسابقات شد. همین بازیکن دو روز بعد در مسابقات لیگ برتر 5 بازی را انجام داد که حریفان خود را ضربه فنی کرد. او از سوی مسئولان برگزاری مسابقات به عنوان پدیده لیگ معرفی شد. کریمی یک مریم بربط در آینده جودوی ایران است. او واقعا عالی مبارزه کرد.

سرمربی تیم هیات جودوی خراسان رضوی در لیگ برتر در پاسخ به این سوال که آیا پیش از این کریمی را به اردوی تیم ملی دعوت کرده بودید، یا خیر، گفت: او در یک مرحله انتخابی تیم ملی به اردو دعوت شده بود. واقعا روز چهارشنبه و پنجشنبه 13 و 14 بهمن ماه در مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان و جوانان فوق العاده عالی ظاهر شد. روز جمعه در مسابقات بدنسازی مبارزه کرد و روز شنبه در مسابقات لیگ حضور پیدا کرد. این جودوکار 17 ساله در وزن 57 کیلوگرم به قدری آماده بود که همه را شگفت‌زده کرد. بدون شک حیدری آینده خوبی در جودو خواهد داشت.

بیدل سرمربی تیم ملی جودوی بزرگسالان کشورمان در پاسخ به این سوال که شما به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان، عملکرد جودوکاران را در مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان را چطور ارزیابی میکنید، گفت: این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل کاملا متفاوت بود. بازیکنان گمنام زیادی در مسابقات حضور پیدا کردند. استان‌هایی مثل فارس، گیلان، اراک و... واقعا به خوبی روی جودوی استان خود تمرکز کردند. در برخی از استان‌ها تک‌چهره‌هایی را داشتیم و این نوید روزهای خوب برای جودوی بانوان است. از تیم‌های دیگر که سال‌های گذشته درخشان ظاهر شده بودند، انتظار داشتیم در این دوره نیز عملکرد خوبی داشته باشند که متاسفانه این‌طور نشد. باید به این نکته اشاره کنم که استان فارس تقریبا بانوان خود را در کوران مسابقات قرار داده است، آنها با مسابقه دادن‌های متوالی به این اندازه آماده هستند و برای همین در مسابقات اخیر خیلی خوب ظاهر شدند.

وی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: مثلا آندیا فلاح در دو رده سنی نوجوانان و جوانان مدال طلا کسب کرد. او هم مثل ریحانه کریمی واقعا فوق‌العاده‌ ظاهر شد. چنین چهره‌هایی می‌توانند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن در بخش بانوان داشته باشند. با برنامه‌ریزی روی این نفرات ما می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم و این چهره‌ها مثل الماس هستند که ما می‌توانیم روی آنها کار کنیم و در آینده بدرخشند. در مجموع در مسابقاتی که هفته گذشته برگزار شد، واقعا نتایجی که رقم خورد امیدوارکننده بود و اگر روی این جودوکاران سرمایه‌گذاری کنیم، دو سال دیگر می‌توانیم نتیجه بگیریم.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/