پنجشنبه سی ام فروردین ماه

میراسماعیلی: اتحادیه اروپا سیاست را جدا از ورزش ندانست/ متحد از سجادی حمایت می‌کنیم

رئیس فدراسیون جودو، گفت: وزیر ورزش و جوانان از قهرمانان خوش‌نام ورزش ایران است و اتحادیه اروپا ثابت کرد ورزش تحت تاثیر سیاست است.

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، در واکنش به تصمیمات اخیر اتحادیه اروپا در مورد تحریم وزیر ورزش و جوانان، گفت: اتحادیه اروپا با این حرکت ثابت کرد که ورزش از سیاست جدا نیست و این حرکت کاملا سیاسی و غیرورزشی بود. سید حمید سجادی یک مقام کاملا ورزشی، قهرمان و اخلاق‌مدار است. آنها با این تصمیمات ثابت کردند ورزش تحت تأثیر سیاست است و سیاست را جدای از ورزش ندانستند. این حرکت کاملا برخلاف منشور المپیک و شعارهای کلیشه‌ای مسئولان ورزش دنیاست. جایی که فدراسیون مظلوم جودوی ایران را کاملا سیاسی تعلیق کردند و هیچ عکس‌العملی را از سوی مسئولان ورزش دنیا شاهد نبودیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: در خیلی از کشورها مثل یمن و فلسطین که مورد ظلم قرار می‌گیرند، مسئولان ورزش دنیا سکوت اختیار کردند. اما جالب است که در مقابل جنگی که بین اوکراین و روسیه رخ داده، سکوت نکردند و سیاسی کاری می‌کنند. محروم کردن یک مسئول ورزش و یا ورزشکاران در عرصه ورزشی کاملا سیاسی و برخلاف عدالت بین‌المللی است.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: بعد از چند دهه در رأس ورزش ما یک مدیر کاملا ورزشی و قهرمان قرار گرفته است. او هیچ حرکت سیاسی انجام نداده است، اما اتحادیه اروپا با تحریک‌پذیری از سوی معاندین در راستای اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران، سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان را تحریم کردند. جامعه ورزش با اتحاد و همدلی از گذشته تاکنون همیشه یکدل بودند و این بار نیز از سجادی که از قهرمانان خوش‌نام ورزش ایران بوده، حمایت خواهند کرد.

پایان پیام/