جمعه دهم فروردین ماه

میراسماعیلی: نشان پهلوان تختی مبارک خانواده جودو باشد/جودو پرچمدار آرمان‌ها است

رئیس فدراسیون جودو پس از دریافت نشان تختی گفت: این نشان که نام بزرگ مردی به نام تختی روی آن است به نوجوانان و جوانان وطنم تعلق دارد و مبارک خانواده جودو باشد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی فدراسیون بوکس ، مراسم تجلیل از برترین های ورزش ایران امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه در تهران برگزار شد و نشان تختی به آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و ‌روح‌الله رستمی ملی پوش دسته ۶۷٫۵ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری پاراالمپیک اهدا شد،

 

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون کشورمان، اظهار داشت: امسال این مراسم نسبت به سال های گذشته متفاوت بود و‌ من فکر میکنم جوایز و نشان هایی که به من تعلق گرفت بعد از نزدیک به پایان تعلیق چهار ساله ما این جایزه تعلق گرفت و این نشان که نام بزرگ مردی به نام تختی روی آن نشان است،هم به نوجوانان و جوانان وطنم تعلق دارد چرا که چهار سال از میادین بین المللی به دور بودند و‌قطعا شایسته این نشان هستند.

 

وی در ادامه افزود: واقعا جای بچه های ما چهار سال در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان خالی بود، اما یاد گرفتیم، که در سختی و‌ تعلیق جای که واقعا بین المللی علیه ما بود جایی که تک‌و‌تنها بودیم واقعا شرایط بسیار سختی را داشتیم و شاید هیچ رئیس فدراسیونی دوست ندارد جای من باشد، ما چهارساله اول را واقعا با سختی های زیادی روبه رو بودیم اما یاد گرفتیم تلاش و کوشش کنیم، همین حالا که در خدمت شما هستم تعداد زیادی از جودکاران نوجوان، جوان و بزرگسال در ارودو تیم ملی در سالن جودو ورزشگاه آزادی هستند.

 

میر اسماعیلی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: هفته آینده تیم ملی نوجوانان با ترکیب کامل راهی روسیه خواهند شد و هفته بعد از آن نیز تیم ملی بزرگسالان ما در دوره دوم لیگ قاره ایی روسیه شرکت خواهد کرد و یک اردو مشترک با روس ها خواهیم داشت. 

 

وی در ادامه افزود: بیستم شهریورماه پایان تعلیق چهار ساله جودو خواهد بود و جودوی ایران به آسیا و جهان سلام میکند، خواهم دید که در اولین رویدادی که ما شرکت میکنیم با چه قدرتی حضور خواهیم داشت تا همه دنیا متوجه شوند که میخواستند جودو ایران را سرخورده کنند اما با شکست مواجعه شدند.جودوی ایران سر بلند است و پرچم آرمان ها و ارزش ها را با افتخار در دست گرفته است، ما در این چهار سال با سیلی صورتمان را سرخ نگه داشتیم اما سربلند بودیم، مورد ظلم قرار گرفتیم دم نزدیم با اینکه از داخل به ما خیانت کردند اما سکوت کردیم و به تلاش خود ادامه دادیم.

 

رئیس فدراسیون جودو در ادامه کفت: تلاش کردیم تا آمار جمعیت جودو به صد و ده هزار نفر رسید قرار است در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا شرکت کنیم تا همه ی دنیا ببینند تیم ما با قدرت یکی از سکوها را کسب خواهد کرد.تیم ما با قدرت در بازی های اسیایی شرکت میکند و همه خواهند دید چه اقتداری جودو ما دارد و‌ این موضوع را مدیون تلاش، پایداری و صبر خانواده بزرگ جودو ایران میدانم. امیدوارم که این نشان که امروز به من تعلق گرفت مبارک خانواده جودو ایران باشد. 

 

وی در پاسخ به این سوال  که پایان تعلیق جودو با یک انتخاب همراه بود،حسن کامرانی فر دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال حالا دبیرکل فدراسیون جودو شده است، نظر شما چیست، گفت: از خانم کعبی زاده دبیر سابق فدراسیون جودو تشکر میکنم سال گذشته پایان ماموریت او بود و واقعا شرایط بسیار سختی بود. خانم کعبی زاده هم جز خانواده جودو و جودکار نبودند و دوستانی که سوال پرسیدن که چرا یک غیر فوتبالی امده دبیر کل فدراسیون جودو شده باید بگویم که چهارسال گذشته نیز دبیر فدراسیون جودو یک غیر جودویی بود اما چون کامرانی فر شهرت فوتبالی و داوری دارند در دبیر کلی فوتبال هم زحمت کشیده و تلاش کرده است اما او دان یک جودو دارد و هشت سال جودو کار کرده است. ضمن اینکه کامرانی فر از شاگردان عظیم احمدی  بوده که او‌یکی از بزرگان جودو مشهد است اما چون کامرانی فر شهرت فوتبالی اش بیشتر از جودو کار کردن هایش بوده به این اندازه این انتخاب به چشم امده است 

وی در پایان گفت: او سالها با ما رفیق و برادرم بوده و‌ طبیعتا کار دبیر فدراسیون اجرایی است و حواشی هم که پیش آمده به خاطر فوتبالی بودن او بوده است.مطمئنم تیم ما قدرتمند به کار خودش ادامه خواهد داد.

 

پایان پیام/