شنبه یکم اردیبهشت ماه

بیانیه فدراسیون جودو در‌ مورد لغو‌ احتمالی سفر تیم ملی به مسکو/ مجوز خروج سرباز قهرمانان صادر نشد!

اعزام تیم ملی جودو کشورمان به روسیه بدلیل عدم صدور مجوز خروج از کشور دو ملی پوش در آستانه لغو قرار دارد!

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، علی رغم تعلیق ظالمانه جودو ایران طی سه و نیم سال گذشته، مسولان فدراسیون جودو کشورمان با رایزنی هایی که انجام داده اند، موفق شده اند جودوکاران کشورمان را به مسابقات برون مرزی مختلفیاعزام کنند تا جودوی ایران از گردونه رقابت ها به دور نباشد.

حال با توجه به رایزنی های فراوانی که مسولان فدراسیون جودو کشورمان با فدراسیون جودو روسیه انجام داده اند، قرار است ۱۸ فروردین ماه سال جاری تیم ملی مردان کشورمان راهی مسابقات لیگ  قاره ای روسیه شود، اما متاسفانه علی رغم پیگیری های لازم از سوی ۲ تن از اعضا فیکس تیم ملی جودو کشورمان به عنوان سرباز قهرمان که مشغول سپری کردن دوران مقدس سربازی هستند تا این لحظه مجوز خروج این دو ملی پوش از کشورمان  صادر نشده است، به همین دلیل اعزام تیم ملی جودو کشورمان با هزینه های سنگینی که برای این سفر شده در آستانه لغو شدن قرار گرفته است! 

لازم به ذکر است که اعزام تیم ملی جودو کشورمان در اسفندماه سال ۱۴۰۱ نیز بخاطر عدم صدور مجوز خروج از کشور برای این ۲ ورزشکار از سوی نیروهای مسلح لغو شد.

نکته مهم این است که مسئولان فدراسیون جودو ایران، علی رغم تعلیق ظالمانه در این مدت تمام تلاش خود را برای سرپا نگهداشتن این رشته در میادین بین المللی کرده اند، اما عدم همکاری از سوی نیروهای مسلح برنامه های فدراسیون جودو را یکی پس از دیگری حذف میکند. 

لازم‌ به یادآوری است، اعزام تیم ملی جودو مردان کشورمان به لیگ قاره ای مسکو می توانست دیدار تدارکاتی برای جودوکاران کشورمان پیش از اعزام به بازیهای آسیایی هانگژو باشد، اما متاسفانه عدم همکاریهای لازم از سوی نیروهای مسلح با فدراسیون جودو و سایر رشته ها می تواند لطمات سنگین و جبران ناپذیری را به جودو و ورزش کشورمان وارد کند.

 

پایان پیام