جمعه دهم فروردین ماه

میراسماعیلی: درب فدراسیون جودو به روی همه باز است/وظیفه ام نسبت به دوره قبل سنگین تر شد

رئیس فدراسیون جودو گفت: درب فدراسیون به روی همه باز است و این را خالصانه و صادقانه می‌گوییم. ما باید کنار جودو باشیم و هر کسی گوشه‌ای از کار جودو را بگیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، آرش میراسماعیلی پس از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون جودو و حضور دوباره‌اش در این پست برای چهار سال آینده، اظهار داشت: از همه عزیزان و جامعه بزرگ جودوی ایران تشکر می‌کنم. با این رای، وظیفه‌ام نسبت به دوره قبل خیلی سنگین‌تر شد و امیدوارم خدا این توان را بدهد که بتوانم در این شرایط سخت خدمتگذار خوبی برای جامعه جودو باشم.

وی در ادامه، افزود: ما چهار سال بسیار سخت را با وجود تعلیقی که داشتیم، پشت سر گذاشتیم و شرایط برای ما بسیار سخت بود. دو سال هم که درگیر کرونا بودیم و این مسئله کارمان را سخت‌تر کرد، اما فکر می‌کنم چهار سال خوبی را پیش‌رو داریم. قطعاً در چهار سال گذشته تجارب خوبی را بدست آوردیم و سختی‌ها به ما آموخت که بتوانیم در شرایط سختی، تعلیق‌ها و تحریم‌ها کار کنیم. قطعاً نقاط ضعفی داشتم و کاستی‌هایی بوده که از جامعه بزرگ جودو عذرخواهی می‌کنم. خواهش می‌کنم از همه این عزیزان و جودوکاران که این اتحاد و همدلی را حفظ کنند. درِ فدراسیون به روی همه باز است و این را خالصانه و صادقانه می‌گوییم. ما باید کنار جودو باشیم و هر کسی گوشه‌ای از کار جودو را بگیرد.

رئیس فدراسیون جودو خاطر نشان کرد: تعلیق جودوی ایران 20 شهریور سال آینده به پایان می‌رسد و قطعاً بازی‌های آسیایی برای ما حکم شرایطی را دارد که باید با قدرت در آن شرکت کنیم. همچنین با توجه به قولی که رئیس فدراسیون جهانی داده، نیم‌نگاهی به شرایط المپیک داریم، چون شرایط سختی را داشتیم. در واقع یک مدتی را از مسابقات کسب سهمیه به دور بوده‌ایم، شاید خیلی از امتیازات را از دست دادیم و کارمان بعد از شهریور خیلی سخت است، ولی قولی که رئیس فدراسیون جهانی مبنی به دادن 2 سهمیه داده است را عملی کند و از المپیک هم دور نباشیم. کار دشوار است، اما امیدوارم خدا کمک کند تا بتوانیم  سال خوبی را پیش‌رو داشته باشیم.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که چه زمانی این دو سهمیه عملی و قطعی می‌شود؟ گفت: دوست نداشتم این را در مجمع بگویم و می‌خواستم در جمع اصحاب رسانه بگویم. ویزر در آخرین جلسه که سه، چهار ماه قبل در ازبکستان داشتیم و العنزی رئیس اتحادیه جودو هم حضور داشت، آمادگی خودش را برای حضور در ایران اعلام کرد. ما از روزی که برگشتیم، رایزنی کردیم و جلسه‌ای با سجادی و خسروی‌وفا داشتیم. هر دو عزیز تلاش صادقه‌ای می‌کنند. نامه‌های محرمانه‌ای رفته است تا بتوانیم وقت از رئیس جمهور بگیریم. ویزر آمادگی‌اش را اعلام کرده که با مسئولان ما مذاکره و صحبت کند و قطعاً بعد از صحبت‌های او اتفاقات خوبی برای جودوی ایران می‌افتد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  در این چند ماه اخیر با توجه به شرایطی که ایران داشت و با وجود این تلاشی که داشتیم، هنوز این وقت گرفته نشده که خواهشم این است که مسئولان این را پیگیری کنند و بتوانیم این وقت را بگیریم. ویزر صادقانه اعلام کرد که دوست دارد به ایران بیاید و این آمادگی را دارد. من نیز همین صحبت‌ها را منتقل کردم و منتظر هستیم تا این وقت ملاقات داده شود تا بتواند در ایران حاضر شود. در آن جلسه که در ازبکستان داشتیم، ویزر به من عنوان کرد که نگران امتیازات برای کسب سهمیه المپیک نباشم و سعی می‌کند که دو وایلد کارت به ایران تعلق بگیرد تا در المپیک شرکت کنیم، ولی ما از شهریور ماه تلاش خودمان را می‌توانیم انجام بدهیم که نفراتی بتوانند تلاش برای کسب امتیاز را داشته باشند.

پایان پیام/