دومین مدال برنز بزرگسالان ایران در کاپ آسیا ۲۰۲۵ اردن با درخشش مریم بربط

در جریان رقابت‌های جودوی کاپ آسیا ۲۰۲۵ که به میزبانی شهر اَمان اردن برگزار شد، مریم بربط جودوکار دسته‌ وزنی منفی ۷۸ کیلوگرم تیم ملی ایران، موفق شد دومین مدال برنز بزرگسالان کشورمان را در این مسابقات کسب کند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون جودو؛ بربط در اولین مبارزه برابر حریف لبنانی با ریشه‌ مجارستانی مغلوب شد و در دومین دیدار حریف خود را در ده ثانیه شکست داد . با این وجود، این جودوکار ملی‌پوش در سومین مبارزه، رقیب اردنی را تنها در ثانیه دهم با ضربه فنی ایپون شکست داد و در دیدار شانس مجدد نیز دیگر نماینده میزبان را با اجرای ایپون در کمتر از هشت ثانیه از پیش رو برداشت.

این مدال ارزشمند پس از موفقیت‌ عصر روز گذشته سمیرا خاک‌خواه جایگاه ایران را در جدول افتخارات این رویداد مهم آسیایی تقویت کرد و بار دیگر توانمندی جودوکاران دختر کشور را در سطح بین‌المللی به نمایش گذاشت.

  • 19:31
  • 1404/05/28
  • 3687